Mluvené slovo Alchymie
Rok vydání
2024
Vydavatel
Jan Melvil publishing
Distributor
Radioservis a.s.
Celková délka
12:16:11
Interpret slova
Autor knihy

Alchymie

Alchymie

„Zásadní kniha. Skvěle použitelná na všechno v životě a proklatě vtipná.“ — Nassim Nicholas Thaleb „Jak už název slibuje, Alchymie mění slova v čiré zlato. Z každé stránky září hluboká moudrost.“ — Robert B. Cialdini ## O knize Jak vyrobit zázrak? Legenda reklamního světa Rory Sutherland vás přesvědčí, že řešení problémů musíte hledat tam, kde nikdo jiný – ve sférách zdánlivé iracionality. Jen zde totiž najdete skutečné motivy rozhodnutí vašich zákazníků, kolegů a lidí obecně. I těch vlastních, ač si to málokdo z nás dokáže přiznat. Porozumění tomu, co ovlivňuje naše chování, jak vytvořit důvěru ve značku, co je signalizace, jak využít placebo efekt a proč konečně aplikovat poznatky behaviorální psychologie nejen v reklamním, ale v jakémkoliv byznysu, vám Sutherland předá stylem nejzábavnějšího a nejbystřejšího společníka na večírku.

Budete se dokonce těšit i na poznámky pod čarou. Ale hlavně získáte odvahu vyzkoušet své nejlepší nesmyslné nápady protěžované racionalitě navzdory. Protože dávají smysl. ## Vaše představy o světě a lidech rozbijí poznatky jako: - Logika je nástrojem, nikoliv pravidlem. - Na vnímání není nic objektivního, i když jsme přesvědčeni o opaku. - Snaha posílit racionální chování nutně nevede přes racionální argumenty. - Dobrý odhad je také vědeckou metodou. - Neočekávané nebo nelogické věci zaujmou mnohem víc než ty jasně logické. - Skutečný génius lidstva spočítá ve schopnosti mít přibližně pravdu. - Koťátka v reklamě fungují. ##

O autorovi Rory Sutherland (* 1965) je bývalý kreativní ředitel OgilvyOne, nyní místopředseda Ogilvy Group UK. V reklamní a marketingové branži se pohybuje více než 30 let. Svými sloupky pravidelně přispívá do časopisu The Spectator. I díky britskému humoru mají jeho TED Talks milionové počty zhlédnutí. # Více o knize http://www.melvil.cz/kniha-alchymie
449 Kč
Rok vydání
2024
Vydavatel
Jan Melvil publishing
Distributor
Radioservis a.s.
Celková délka
12:16:11
Interpret slova
Autor knihy

Jednotlivé části

Předmluva - Jak konkurovat Coca-Cole 00:05:05
Kdy se áa využít magie 00:07:45
Úvod - Jak rozluštit kód 00:11:45
Seznamte se s psycho-logikou 00:05:02
Některé věci nestrčíte do myčky, jiné nepoberete rozumem 00:15:00
Zločin, fikce a post-racionalita 00:04:44
Nebezpečí technokratických elit - Nesmysl a nesmysluplný 00:22:23
Opakem dobrého nápadu je třeba jiný dobrý nápad 00:08:17
Kontext je vším 00:15:39
Čtyři S - Proč bychom se měli vykašlat na GPS 00:27:33
Část I - O užívání a zneužívání rozumu 00:05:24
Rozbitý dalekohled 00:12:20
Vím, že to funguje v praxi, ale funguje to i teoreticky 00:19:17
Psychologické průlomy 00:06:15
Pátrání po skutečném proč 00:08:02
Skutečný důvod, proč si čistíme zuby 00:06:33
Správná věc z nesprávných důvodů 00:10:22
Způsob, jakým položíte otázku, ovlivňuje odpověď 00:24:51
S matematikou opatrně 00:08:46
Nábor a chybná matematika 00:08:43
Vyvarujte se průměrnosti 00:08:16
Předsudky vůči předsudkům 00:05:59
Naše rozhodování není tak racionální jak se zdá 00:15:10
Úspěch je zřídkakdy vědecký 00:07:54
Pohled z vrcholku hory 00:16:34
Automatické zavíraní dveří dveřníka nenahradí 00:18:45
Část II - Alchymistův příběh 00:09:50
Přeměna olova ve zlato 00:08:44
Moderní sémantická alchymie 00:08:18
Neškodná blbost a hackování nevědomí 00:10:11
Designová alchymie 00:09:57
Psycho-logicky design 00:13:29
Část III - Signalizace 00:07:27
Několik poznámek k teorii her 00:05:36
Kontinuita, pravděpodobnost, signalizace jedním slovem důvěra 00:09:27
Proč musí byt signalizace nákladná - Efektivita, logika a význam 00:09:38
Kreativita je stejně nákladná jako signalizace 00:05:33
Reklama nemusí na první pohled vypadat jako reklama 00:10:25
Dělají to i včely 00:10:58
Nákladná signalizace a pohlavní výběr 00:08:05
Nezbytná zbytečnost - Identita je důležitá 00:16:09
Hoverboard a čokoláda 00:11:05
Část IV - Nevědomé hackování 00:10:57
Jak můžeme hacknout to, co nemůžeme ovládat 00:05:01
Vědomá mysl je přesvědčená, že sedíte v oválné pracovně, i když je to jen tisková kancelář 00:06:32
Jak nám placebo efekt pomáhá nastavit příznivější podmínky 00:06:02
Důvody skryté za naším chováním 00:10:09
Sebe-placebo 00:06:28
Co musí mít placebo, aby účinkovalo 00:11:14
Proč hackování některých věcí nedává velký smysl 00:05:37
Část V - Satistatek 00:13:42
I can´t get no satisficing 00:07:13
Značkové zboží si kupujeme kvůli satistatku 00:14:11
Není hloupý, jen touží po satistatku 00:12:37
JFK vs Newark proč to nejlepší není vždy to nejméně špatné 00:06:27
Část VI – Psychofyzika - Není objektivita přeceňovaná 00:07:17
Jak koupit televizi pro vašeho opičího mazlíčka 00:07:05
Ztraceno a nalezeno v překladu 00:20:26
Nic nového pod sluncem a kdy se vyplatí být objektivní 00:12:13
Jak slova dokážou změnit chuť sušenek - Mapa sice není území, ale obal dělá výrobek 00:06:19
Zaostřovací iluze 00:07:10
Biasy, iluze a přežití 00:06:09
Jak si pořídit nové auto za pár tisíc - Psychofyzika zachrání svět 00:08:04
IKEA efekt 00:04:56
Přimět lidi, aby udělali správnou věc, někdy vyžaduje dát jim špatné důvody 00:05:11
Část VII - Jak se stát alchymistou - Špatné zprávy a dobré zprávy - Optimismus 00:09:16
Kyselé hrozny, sladké citrony a minimalizace zklamání 00:03:44
Druhá lekce alchymie 00:14:25
Třetí lekce alchymie 00:04:10
Čtvrtá a pátá lekce alchymie 00:06:05
Šestá a sedmá lekce alchymie 00:06:37
Závěr - O tom, proč byt o něco méně logický 00:05:02
Iracionalita a hledání skutečného proč 00:02:50
Rebel proti aritmokracii 00:10:19
Nezapomeňte mýdlo navonět - Zpátky na Galapágy 00:11:27

Více